tisdag 23 oktober 2018

Jag kan inte tänka mig ett sjukare exempel på näthat...

Åtminstone inte just nu.
Jag är i total chock!

För snart tio år sedan skrev jag boken "Mia - Sanningen om Gömda" som gav upphov till en enorm debatt. Jag avslöjade nämligen att Liza Marklunds och Mia Erikssons böcker Gömda och Asyl är en bluff. Det slutade med att de påstått sanna böckerna av Bibliotekstjänst omklassificerades till fiktion vilket innebar att de fick byta hylla på Sveriges alla bibliotek. Det räckte för mig.

Debatten förde emellertid med sig att landets mest extrema feminister rasade mot mig för att jag hade avslöjat en av deras frontfigurer. Det hjälpte liksom inte att jag själv - som alla normalt tänkande människor - också är feminist (läs: humanist). Jag hade avslöjat ett tämligen grovt bedrägeri vilket inte hade ett dyft med kön och könsroller att göra. De extrema feministerna var följaktligen helt fel ute. Det fick emellertid den så kallade papparättsrörelsen att sluta upp bakom mig vilket i praktiken var ett långt värre öde. Hade jag anat hur starkt deras hat mot såväl kvinnor som samhället i övrigt är så hade jag dragit mig tillbaka. Dessvärre gjorde jag inte det och när de upptäckte att jag inte instämde i deras hat blev jag själv föremål för detsamma. Det är det otäckaste och mest otroliga jag någonsin stött på.

I samband med min medverkan i Debatt den 15 januari 2009 gjorde en av dessa pappor, Joakim Ramstedt, en film för sin Youtube-kanal i vilken han krossar såväl programmet som flera av de medverkande samt öppet ger prov på papparättsnissarna gränslösa hat. Jag har just upptäckt det och är, som sagt, i chock. Jag tittar mellan fingrarna och vill bara gråta över de här vidrigheterna signerade Joakim Ramstedt och som han erbjuder alla att dela.

 



     Publicerades den 24 jan. 2009


The truth about buried alive (Gömda) was debated on Swedish TV. Listen to one of swedens Top politicians say that she don't give a damn about the truth. The cause goes first...This is an edited Rock'n'roll version

6 kommentarer:

  1. Anonym hade lagt in följande länk i kommentarsfältet här nämligen:
    https://youtu.be/faT2qSNZH5I

    Jag lyckades ta bort den fast det inte var meningen.
    Härmed inlagd igen alltså.

    Länken går till ett väldigt bra TV4-inslag som även det har lagts på Youtube av Joakim Ramqvist. Till skillnad från den hemska filmen som nämns i inlägget är detta TV-inslag kanonfint, något jag är väldigt stolt över - och tacksam till Joakim Ramqvist att han lade ut. I synnerhet som så många efteråt skulle komma att ljuga så innerligt.
    Se gärna inslaget. Det är bra. Helt fritt från hat och i synnerhet näthat.

    Omedelbart efter den filmen kommer Anders Pihlblads intervju med Liza Marklund i vilken han - med TV4:s goda minne - ljuga ohejdat om den här historien. Den var ett direkt övergrepp på mig. Jag fick aldrig bemöta hennes lögner. Någon gång kommer jag att berätta hur allt det där gick till.

    SvaraRadera
  2. Du var väl bara med i en väldigt liten snutt på slutet ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag avsåg förstås den suggestiva (för det var den)
      filmen. Och i densamma förekommer ju även LIZA i en
      tidstypisk 90talsfrisyr ...

      Radera
    2. Men det är rätt mycket Inger Segelström i början av
      Jockes film ...

      Radera
  3. Inslaget gjordes av Annika Widebeck på TV4 och är det bästa som gjorts om min bok. Jag har definitivt inget som helst behov av att vara med på bild Verutschkow. Tro mig...

    SvaraRadera
  4. Anledningen till att detta har aktualiserats är en pågående rättsprocess. Förklaringen kommer måhända framöver.

    SvaraRadera