måndag 16 juli 2018

Bra beskrivning av Jöns Pelle Jönsson...

Jag fick ett mail. Texten lyder:

Nästan så man tror att de skämtar ibland. 
Det här är ju JJ ...

Jag gick följaktligen in på nättidningen för att läsa hur de definiterar en nätstalker. Intressant, måste jag säga. Och visst är det en mycket utförlig beskrivning av Jöns Pelle Jönsson som plågar så många med sina smutskastningskampanjer på nätet.

Han förstör människors liv och deras möjlighet till en försörjning. Han splittrar familjer och ger sig inte ens sedan hans - helt ogrundade - hatobjekt har dött. Han är helt enkelt genuint ond och artikeln i "I folkets intresse" är en osedvanligt bra beskrivning av hans person. Man till och med lyckas med konststycket att beskriva hans medhjälpare på ett alldeles utmärkt sätt.

Jag kan personligen ha ett och annat att tillägga (och dra ifrån) vad gäller rekommenderade åtgärder - allt man föreslår är inte lagligt - men i övrigt är jag rätt imponerad.

Det gäller bara för redaktionen att nu till slut också öppna ögonen för närområdet.
Här är min version av en Stalker.

4 kommentarer:

  1. http://intre.se/ifolkets/nathatare-ar-psykiskt-sjuka/

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym!
    Jag förstår att du tycker dig ha hittat en bra beskrivning av Jöns Pelle Jönsson så jag går vidare med länken för att läsa innehållet.

    (Det kanske verkar som att jag ständigt skärskådar "I folkets intresse" men det är slumpen faktiskt som för mig dig. Som nu din kommentar.)

    Jag delar åsikten att somliga näthatare lider av psykisk ohälsa men är samtidigt tämligen säker på att de allra värsta typerna lider av mental sjukdom. Hade det bara varit ohälsa så hade det ju varit synd om dem och möjligt att bota.

    Och jag tror inte att det är tekniken som har skapat symptomen. Tekniken är bara ett verktyg i händerna på allt ifrån tanklösa människor som inte förstår att de sårar folk till genuint onda individer som Jöns Pelle Jönsson som verkligen går in för att med lögner och falska påståenden skada och helst döda sina hatobjekt. De förstnämnda är inga näthatare, de är bara tanklösa. Det är de sistnämnda vi bör koncentrera oss på och sätta stopp för.

    Jöns Pelle Jönsson agerar ju heller inte anonymt. Det är visserligen en förutsättning för utgivningsbevis men ändå. Han skäms inte för sig. Han är stolt över sina onda gärningar. Ju mer de skadar oskyldiga människor desto mer njuter han.

    Sjukdomen har han alltså burit med sig länge. Den kan till och med vara medfödd eller i hans fall nedärvd. Tekniken har bara fått den att blomma ut. Aldrig förr har onda individer så enkelt kunnat skada andra människor så mycket som i dag.

    Men att han befinner sig inom den så kallat mörka triaden (som jag tidigare aldrig hade hört talas om) är det nog ingen som helst tvekan om.

    https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%B6rka_triaden

    SvaraRadera
  3. Läste dagens DN, sidan 4, ledare (flera stycken i dag).
    Så här står det : ""En konservativ är en person som är
    för feg för att slåss och för fet för att springa".

    Och så kom jag att tänka på stalkern som med all
    önskvärd tydlighet uppfyllde båda dessa krav en
    gång i tiden, ute i din hemort 2012. Själv råkade
    jag ju ut för något väldigt otäckt 2005 men jag
    kunde åtminstone springa ...

    Jag brukar kunna associera lite hejvilt, men det
    visste du kanske redan.

    SvaraRadera
  4. Ja, men det är väl kul. Humor är en rikedom. Synd om dem som ingen har...

    SvaraRadera